ஜ۩۞۩ஜஜ۩۞۩ஜஜ۩۞۩ஜஜ۩۞۩ஜஜ۩۞۩ஜஜ۩۞۩ஜ

I Love My Religon, My Family, and My Girl


ஜ۩۞۩ஜஜ۩۞۩ஜஜ۩۞۩ஜஜ۩۞۩ஜஜ۩۞۩ஜஜ۩۞۩ஜ

Tentang Tuhanku

Tuhan..
Engkau menyelidiki dan mengenal aku
Engkau mengetahui kalau aku duduk atau berdiri
Engkau memeriksa aku, kalau aku berjalan atau berbaring
Engkau mengerti pikiraku dari jauh
Segala jalanku Kau maklumi
Sebab sebelum lidahku mengeluarkan perkataan,
Sesungguhnya, semua telah engkau ketahui ya Allah, Tuhanku
Ke mana aku dapat menjauh pergi dariMu?
Ke mana aku dapat lari dari hadapanMu?
Karena kembali padaMu juga ku akhirnya

Engkaulah pemilik segala keagungan, kemuliaan, kekuatan, dan keperkasaan
DariMulah semua kasih sayang, perhatian, bantuan, cinta, dan kebaikan
Tuhanku MilikMu semua kekayaan, keabadian, kekuatan
Pertolongan, kemuliaan, kemampuan, dan hikmah kepunyaanMu
Sungguh Engkaulah Dia Tuhan Semesta Alam
Yang tiada Tuhan selain Engkau
Semoga kusenantiasa berada di jalanMu

Allah, tidak ada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia Yang Hidup kekal lagi terus menerus mengurus (makhluk-Nya); tidak mengantuk dan tidak tidur. Kepunyaan-Nya apa yang di langit dan di bumi. Tiada yang dapat memberi syafa'at di sisi Allah tanpa izin-Nya? Allah mengetahui apa-apa yang di hadapan mereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikehendaki-Nya. Kursi Allah meliputi langit dan bumi. Dan Allah tidak merasa berat memelihara keduanya, dan Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar.
(Al Baqarah : 255)

Jangan Lewatkan Yang Ini:



Comments :

0 komentar to “Tentang Tuhanku”

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Posting Komentar